loading...

چیلر

بازدید : 52
چهارشنبه 25 اسفند 1400 زمان : 15:29

بوستر پمپ

تامین آب در ساختمان هایی که سطح فشار لازم را ندارند، از طریق نصب یک عدد پمپ محقق خواهد شد. این بوستر پمپ آب می تواند همراه با مکش آب در لوله های آمده از آبرسانی شهری، سطح دبی را افزایش داده و آن فشار مطلوب را تأمین سازند. از طرفی در ساختمان های بلند مرتبه که نیاز است آب راهی ارتفاع قابل توجهی باشد، استفاده از پمپ ها ضروری به نظر می رسد تا بتوان حجم قابل قبولی از آب را در بالاترین طبقات ساختمان ‌ها نیز داشته باشیم. در این بین مشکل نوسان فشار آب می ‌تواند عملکرد پمپ ها را تحت تاثیر بگذارد. نوسان در فشار آب، اگر راهی شیر های خروجی منازل باشد، اتفاق پسندیده ‌ای نیست. خصوصاً اگر این اتفاق در یک مجتمع بزرگ مسکونی حادث شود. از این رو برای رفع مشکل، ایده استفاده از بوستر پمپ را در نظر گرفته اند.

نصب بوستر پمپ

بدلیل اینکه نمی دانیم مصرف کننده در پروژه قرار است از کدام سمت خروجی بگیرید یکسر کلکتور را فلنج جوشی می زنیم و سر دیگر را از فلنج کور استفاده می کنیم تا اگر نیاز به جابه جایی بود براحتی بتوانید پیچ و مهر ها را باز کرده و از سمت مورد نظر خروجی بگیرد. فلنج های کور هم انواع و ضخامت های مختلفی دارند. برخی از فروشنده ها برای کاهش هزینه بجای فلنج کور از کپ استفاده می کنند که همین می تواند در پروژه چه در زمان نصب و چه در زمان تعمیر بوستر پمپ مشکلات زیادی را بوجود آورد. تنها زمانی از کپ استفاده می کنیم که نقشه تاسیسات ساختمان را داریم و یا خود مشتری بما می گوید که از کدام سمت کلکلتور می خواهد خروجی بگیرد.

مشخصات فنی بوستر پمپ

بوستر پمپ جهت تنظیم فشار اب داخل لوله استفاده می شود.

با توجه به نوسان میزان آب مصرفی در ساختمانها ،جهت تنظیم فشار آب از بوستر پمپها استفاده میگردد.

در سیستم های پمپاژ ثابت که چند الکترو موتور دائما مقدار معینی آب به درون لوله ها پمپاژ میکنند.

با توجه به کاهش و افزایش مصرف آب فشارهای متفاوتی به لوله وارد می شود.

نحوه عملکرد و ساختار بوستر پمپ

برای بررسی بوستر پمپ و کاربرد آن ابتدا لازم است که این سیستم را از نظر نحوه عملکرد و نوع ساختار مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است با توجه به میزان نوسان فشار آب مصرفی، در ساختمان ها به منظور حفظ تعادل فشار آب از بوستر پمپ میتوان استفاده نمود. به همین منظور نیز در ساختمان هایی با چند واحد مجزا و تعداد مصرف کنندگان بالا یا در خط مصرفی کارخانه ها، سیستم های آبرسانی مزارع کشاورزی که سطح فشار آب کم و زیاد می شود جهت حل این مشکل با نصب و اجرای بوستر پمپ ها می توان سطح فشار آب را در حد متعادل نگه داشت. به طور کلی این سیستم ها از کنار هم قرار گرفتن اجزای متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که از هماهنگی بین آنها ساختار بوسترتشکیل داده شده است.

بوستر پمپ چگونه کار می کند؟

پمپ تقویت کننده، فشار آب را افزایش می دهد و در بسیاری از موارد سرعت جریان را بهبود می بخشد. پمپ تقویت کننده دقیقاً مانند فن کار می کند. یک فن دارای پره هایی است که برای افزایش حرکت هوا به دور خود می چرخد و یک پمپ تقویت کننده دارای پروانه ای در داخل است که جریان و فشار آب را به همان شکل افزایش می دهد.

چه عواملی باعث فشار کم آب می شود؟

۱. گرانش

جاذبه ، جریان آب را هدایت می کند یا سرعت آن را کاهش می دهد. هرچه ارتفاعی که باید آب در آن تحویل داده شود بیشتر باشد ، فشار آب کاهش می یابد. اگر آب به صورت سربالایی یا چند طبقه بالا برود ، گرانش می خواهد که آن را دوباره به سمت پایین برگرداند. ساختمانهای پایین تر از منبع آب ممکن است مشکل مشابهی را تجربه نکنند. آسمان خراش ها، ساختمان های آپارتمانی و خانه ها و مشاغل دارای چندین داستان به یک پمپ تقویت کننده بزرگ برای انتقال آب به بسیاری از داستان ها نیاز دارند.

۲. فاصله از منبع آب

فاصله از منبع آب و اندازه لوله های آب بر فشار آب تأثیر می گذارد. اگر خانه یا محل کار شما در انتهای خط آبرسانی قرار دارد، ممکن است تا زمان رسیدن آب به شما ، جریان آب کم شود. و اگر لوله های آب شما خیلی کوچک باشد، مقدار کمتری آب از طریق وسایل شما عبور می کند.

۳.فشار پایین آب شهر

ممکن است خانه شما زیر خط آبرسانی باشد و همچنان فشار آب کمی داشته باشید.

۴.سیستم های اضافی آب

سیستم های اضافی تصفیه آب به خانه ی شما آب شیرین می آورد اما ممکن است فشار آب شما را کاهش دهد. افزودن پمپ تقویت کننده می تواند فشار آب شما را بازیابی کند.

۵. مشکلات لوله کشی

اگر فشار کم آب نتیجه جاذبه ، حمل و نقل یا سیستم های اضافی باشد، ممکن است یک تقویت کننده فشار آب مشکل را برطرف کند. با این حال ، در موارد دیگر ، ممکن است مشکلات لوله کشی دلیل این امر باشد. قبل از خرید تقویت کننده فشار آب ، لوله کشی خود را بررسی کنید. ممکن است لوله ها مسدود شده باشند ، یا شیر کاهش فشار نیاز به تنظیم داشته باشد.

آیا بوستر پمپ، فشار و سرعت جریان را افزایش می دهد؟

بوستر پمپ آب فشار آب را افزایش می دهد و باعث می شود آب با سرعت بیشتری از طریق لوله های لوله کشی جریان یابد. اما یک منحنی پمپ وجود دارد که باید بخاطر بسپارید: با افزایش فشار مورد نیاز برای جابجایی آب ، میزان جریان کاهش می یابد. به این فکر کنید که انگشت شست خود را روی یک شلنگ باغ قرار دهید. همانطور که شما این کار را انجام می دهید، آب با فشار بیشتری خارج می شود ، اما به دلیل انگشت شست شما میزان جریان محدود می شود. بوستر پمپ هم به همان روال کار می کند. در فشار کم بیشترین میزان آب را در بیشترین میزان جریان تأمین می کند. اگر آب بدون هیچ نوع محدودیتی از بوستر پمپ خارج شود ، با سرعت جریان بیشتری حرکت می کند. اما وقتی بوستر پمپ در لوله کشی خانه ای نصب می شود که در آن آب باید در سربالایی و در اطراف لوله ها از طریق شیر آشپزخانه خم شود ، سرعت جریان کندتر و فشار بوستر پمپ بیشتر است.

کاربرد بوستر پمپ آبرسانی

این نوع برای مکان هایی که فشار بالای آب مصرفی مورد نیاز باشد و همچنین مجتمع مسکونی، بیمارستان ها، مجموعه های ورزشی و…کاربرد دارد و بر اساس تعداد طبقات و واحدها و میزان هِد و دبی مورد نیاز سیستم آنها طراحی و محاسبه می شود. بوستر پمپ‌ها ، مجموعه های صنعتی هستند که با ترکیب موازی 2 و یا تعداد بیشتری از پمپها ، باعث افزایش عملکرد تک پمپ ها می شوند. هد بوستر پمپ همان هد هر یک از پمپ ها بوده و دبی ، مجموع دبی های هریک از پمپ ها می باشد. بوستر پمپ ها بر اساس نوع کاربری آنها در مکان های مختلفی استفاده می شوند.مانند: مکان های ورزشی، کارخانجات ها،مجتمع های مسکونی، جهت اطفاء حریق در سیستم آتشنشانی، سالن های تفریحی و… استفاده می شوند.

بوستر پمپ آبرسانی لوارا بوستر پمپ آبرسانی لوارا

بوستر پمپ های آب از نظر کنترل فشار آب به چند رده تقسیم شده اند: بوستر پمپ های آب دور ثابت، بوستر پمپ های آب دور متغیر، بوستر پمپ های آتش نشانی،آبیاری و بوستر دیزل پمپ.بوستر پمپ های دور ثابت نوع های مختلف تک پمپه، دو یا چند پمپه با جاکی پمپ و یا بدون جاکی پمپ ساخته میشوند. اما از لحاظ ولتاژ برق مصرفی بوستر پمپ تک فاز دور ثابت 220 ولت و سه فاز 380 ولت و یا ترکیبی از این دو می باشد.

شباهت پمپ و بوستر پمپ

بوستر پمپ یکی از انواع پمپ ها محسوب می شود. به همین خاطر دارای ماهیتی یکسان با پمپ هاست. موارد زیر نمونه هایی از تشابه این پمپ ها به هم می باشد:

هدف اصلی استفاده از هر دو پمپ، افزایش فشار آب در مدار هاست .

پمپ و بوستر پمپ هردو قابلیت اتصال به کلید اتوماتیک را دارند. از این طریق هر دو، به صورت خودکار خاموش یا روشن می شوند. این مورد به روش دستی نیز قابل تنظیم می باشد.

بوستر پمپ دور ثابت

در بوستر پمپ دور ثابت با به کارگیری پرشر سوئیچ، الکتروپمپ های تجهیز به صورت نوبتی فرمان می گیرند تا بر اساس نیاز خطوط لوله و افت فشار کار کنند. در این نوع بوستر، هر کدام از پمپ ها نیم بار اختلاف فشار با یکدیگر دارند تا با ین شاخصه بتوانند دبی و فشار مدار را در مناسب ترین حالت تامین کنند. در این مدل، از چند منبع دیافراگمی با ظرفیت های خاص استفاده می شود. مزیت بزرگ بوستر پمپ دور ثابت آبرسانی، رسیدن به بیشترین راندمان در کوتاه ترین زمان می باشد. از این نوع بوستر پمپ ها بیشتر در سیستم های آبیاری فرودگاه ها و بیمارستان ها استفاده می شود.

بوستر پمپ دور متغیر

از پمپ های دور متغیر برای فضا هایی که نمی توان مدیریت جامعی برای سطح دبی آب در نظر گرفت، استفاده می شود. می توان ساختمان های مسکونی را مثال زد که یک الگوی از پیش تعیین شده برای مصرف آب وجود ندارند. بنابراین لازم است سیستم های مشابه آنها در شرایط متغیر قرار بگیرند. این سیستم می تواند بر حسب نیاز ساکنین تعدادی از پمپ ها را خرج یا به سیستم وارد کند

چه زمانی از بوستر پمپ استفاده کنیم؟

اگر می خواهید باغ خود را آبیاری کنید، یک بوستر پمپ برای شما مناسب ترین خواهد بود: به عنوان مثال، در ترکیب با یک سمپاش دستی. به محض رها کردن دسته، پمپ خاموش می شود. البته می توانید پروانه یا آبپاش را نیز به آن وصل کنید. اگر از آب باران در خانه خود استفاده می کنید، به عنوان مثال برای توالت یا ماشین لباسشویی، بوستر پمپ مناسب ترین است زیرا به طور خودکار مقادیر نسبتا کمی آب را تامین می کند. بوستر پمپ همچنین برای این وسایل باید به طور خودکار روشن و خاموش شود.

طبقه بندی بر اساس تقسیم مورد

بوستر پمپ های فولادی ضد زنگ را نیز می توان بر اساس تقسیم کیس دسته بندی کرد. دو طبقه بندی عمده در این مورد وجود دارد تقسیم محوری و تقسیم شعاعی. در مورد بوستر پمپ های اسپلیت محوری، محفظه حلزونی به صورت محوری شکافته می شود. خط شکافی که در آن محفظه پمپ جدا می شود، اتفاقاً خط مرکزی شفت است. آنها معمولاً به صورت افقی نصب می شوند. این به این دلیل است که از این طریق نگهداری و نصب آنها آسان است.

نتیجه

در مورد بوستر پمپ سانتریفیوژ چند مرحله ای شعاعی، بدنه پمپ بر اساس شعاعی تقسیم می شود. شکاف پوشش حلزونی عمود بر خط مرکزی شفت قرار دارد. جدای از این، این بوستر پمپ ها را می توان بر اساس طراحی پروانه به دو مکنده و تک مکش تقسیم کرد. پمپ های تک مکش دارای یک پروانه تک مکش هستند که به سیال اجازه می دهد فقط از یک طرف وارد پره ها شود. طراحی این بوستر پمپ ها ساده است. با این حال، پروانه، در این مورد، عدم تعادل بالاتری در رانش محوری دارد.

انواع پمپ ها در بوستر پمپ از جهت کارکرد

پمپ اصلی: این پمپ فشار و دبی لازم کل سیستم را تامین می کند.

پمپ پیشرو ( ژاکی): در فضاهایی که بوستر پمپ بزرگی با دبی بالا نصب شده باشد.در زمان های خاصی برای صرفه جویی و کاهش استهلاک پمپ در زمانی که دبی کمتری مصرف می شود پمپ کوچکتری با دبی کمتر تهیه و نصب می کنند که به ان پمپ پیشرو می گویند.

پمپ رزرو: در جاهایی که آبرسانی بسیار ضروری و لازم است و هیچ گاه نباید در امر آبرسانی اختلال ایجاد شود یک پمپ را روی بوستر پمپ نصب می کنند تا در صورت بروز مشکل این پمپ رزرو وارد سیستم شود.

بوستر پمپ خانگی:

بوستر پمپ خانگی یکی از پرمصرف ‌ترین و پرکاربردترین بوستر پمپ ها هستند. وسیله ای که چندین پمپ در آن به صورت موازی کنار هم قرار گرفته تا انتقال آب بهتر و سریعتر انجام شود از بوستر پمپ های خانگی برای افزایش فشار آب در آپارتمان ها، ویلا، مجتمع های مسکونی بزرگ استفاده میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://naabzist.net مراجعه نمایید.

بوستر پمپ

تامین آب در ساختمان هایی که سطح فشار لازم را ندارند، از طریق نصب یک عدد پمپ محقق خواهد شد. این بوستر پمپ آب می تواند همراه با مکش آب در لوله های آمده از آبرسانی شهری، سطح دبی را افزایش داده و آن فشار مطلوب را تأمین سازند. از طرفی در ساختمان های بلند مرتبه که نیاز است آب راهی ارتفاع قابل توجهی باشد، استفاده از پمپ ها ضروری به نظر می رسد تا بتوان حجم قابل قبولی از آب را در بالاترین طبقات ساختمان ‌ها نیز داشته باشیم. در این بین مشکل نوسان فشار آب می ‌تواند عملکرد پمپ ها را تحت تاثیر بگذارد. نوسان در فشار آب، اگر راهی شیر های خروجی منازل باشد، اتفاق پسندیده ‌ای نیست. خصوصاً اگر این اتفاق در یک مجتمع بزرگ مسکونی حادث شود. از این رو برای رفع مشکل، ایده استفاده از بوستر پمپ را در نظر گرفته اند.

نصب بوستر پمپ

بدلیل اینکه نمی دانیم مصرف کننده در پروژه قرار است از کدام سمت خروجی بگیرید یکسر کلکتور را فلنج جوشی می زنیم و سر دیگر را از فلنج کور استفاده می کنیم تا اگر نیاز به جابه جایی بود براحتی بتوانید پیچ و مهر ها را باز کرده و از سمت مورد نظر خروجی بگیرد. فلنج های کور هم انواع و ضخامت های مختلفی دارند. برخی از فروشنده ها برای کاهش هزینه بجای فلنج کور از کپ استفاده می کنند که همین می تواند در پروژه چه در زمان نصب و چه در زمان تعمیر بوستر پمپ مشکلات زیادی را بوجود آورد. تنها زمانی از کپ استفاده می کنیم که نقشه تاسیسات ساختمان را داریم و یا خود مشتری بما می گوید که از کدام سمت کلکلتور می خواهد خروجی بگیرد.

مشخصات فنی بوستر پمپ

بوستر پمپ جهت تنظیم فشار اب داخل لوله استفاده می شود.

با توجه به نوسان میزان آب مصرفی در ساختمانها ،جهت تنظیم فشار آب از بوستر پمپها استفاده میگردد.

در سیستم های پمپاژ ثابت که چند الکترو موتور دائما مقدار معینی آب به درون لوله ها پمپاژ میکنند.

با توجه به کاهش و افزایش مصرف آب فشارهای متفاوتی به لوله وارد می شود.

نحوه عملکرد و ساختار بوستر پمپ

برای بررسی بوستر پمپ و کاربرد آن ابتدا لازم است که این سیستم را از نظر نحوه عملکرد و نوع ساختار مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است با توجه به میزان نوسان فشار آب مصرفی، در ساختمان ها به منظور حفظ تعادل فشار آب از بوستر پمپ میتوان استفاده نمود. به همین منظور نیز در ساختمان هایی با چند واحد مجزا و تعداد مصرف کنندگان بالا یا در خط مصرفی کارخانه ها، سیستم های آبرسانی مزارع کشاورزی که سطح فشار آب کم و زیاد می شود جهت حل این مشکل با نصب و اجرای بوستر پمپ ها می توان سطح فشار آب را در حد متعادل نگه داشت. به طور کلی این سیستم ها از کنار هم قرار گرفتن اجزای متفاوتی طراحی و ساخته شده اند که از هماهنگی بین آنها ساختار بوسترتشکیل داده شده است.

بوستر پمپ چگونه کار می کند؟

پمپ تقویت کننده، فشار آب را افزایش می دهد و در بسیاری از موارد سرعت جریان را بهبود می بخشد. پمپ تقویت کننده دقیقاً مانند فن کار می کند. یک فن دارای پره هایی است که برای افزایش حرکت هوا به دور خود می چرخد و یک پمپ تقویت کننده دارای پروانه ای در داخل است که جریان و فشار آب را به همان شکل افزایش می دهد.

چه عواملی باعث فشار کم آب می شود؟

۱. گرانش

جاذبه ، جریان آب را هدایت می کند یا سرعت آن را کاهش می دهد. هرچه ارتفاعی که باید آب در آن تحویل داده شود بیشتر باشد ، فشار آب کاهش می یابد. اگر آب به صورت سربالایی یا چند طبقه بالا برود ، گرانش می خواهد که آن را دوباره به سمت پایین برگرداند. ساختمانهای پایین تر از منبع آب ممکن است مشکل مشابهی را تجربه نکنند. آسمان خراش ها، ساختمان های آپارتمانی و خانه ها و مشاغل دارای چندین داستان به یک پمپ تقویت کننده بزرگ برای انتقال آب به بسیاری از داستان ها نیاز دارند.

۲. فاصله از منبع آب

فاصله از منبع آب و اندازه لوله های آب بر فشار آب تأثیر می گذارد. اگر خانه یا محل کار شما در انتهای خط آبرسانی قرار دارد، ممکن است تا زمان رسیدن آب به شما ، جریان آب کم شود. و اگر لوله های آب شما خیلی کوچک باشد، مقدار کمتری آب از طریق وسایل شما عبور می کند.

۳.فشار پایین آب شهر

ممکن است خانه شما زیر خط آبرسانی باشد و همچنان فشار آب کمی داشته باشید.

۴.سیستم های اضافی آب

سیستم های اضافی تصفیه آب به خانه ی شما آب شیرین می آورد اما ممکن است فشار آب شما را کاهش دهد. افزودن پمپ تقویت کننده می تواند فشار آب شما را بازیابی کند.

۵. مشکلات لوله کشی

اگر فشار کم آب نتیجه جاذبه ، حمل و نقل یا سیستم های اضافی باشد، ممکن است یک تقویت کننده فشار آب مشکل را برطرف کند. با این حال ، در موارد دیگر ، ممکن است مشکلات لوله کشی دلیل این امر باشد. قبل از خرید تقویت کننده فشار آب ، لوله کشی خود را بررسی کنید. ممکن است لوله ها مسدود شده باشند ، یا شیر کاهش فشار نیاز به تنظیم داشته باشد.

آیا بوستر پمپ، فشار و سرعت جریان را افزایش می دهد؟

بوستر پمپ آب فشار آب را افزایش می دهد و باعث می شود آب با سرعت بیشتری از طریق لوله های لوله کشی جریان یابد. اما یک منحنی پمپ وجود دارد که باید بخاطر بسپارید: با افزایش فشار مورد نیاز برای جابجایی آب ، میزان جریان کاهش می یابد. به این فکر کنید که انگشت شست خود را روی یک شلنگ باغ قرار دهید. همانطور که شما این کار را انجام می دهید، آب با فشار بیشتری خارج می شود ، اما به دلیل انگشت شست شما میزان جریان محدود می شود. بوستر پمپ هم به همان روال کار می کند. در فشار کم بیشترین میزان آب را در بیشترین میزان جریان تأمین می کند. اگر آب بدون هیچ نوع محدودیتی از بوستر پمپ خارج شود ، با سرعت جریان بیشتری حرکت می کند. اما وقتی بوستر پمپ در لوله کشی خانه ای نصب می شود که در آن آب باید در سربالایی و در اطراف لوله ها از طریق شیر آشپزخانه خم شود ، سرعت جریان کندتر و فشار بوستر پمپ بیشتر است.

کاربرد بوستر پمپ آبرسانی

این نوع برای مکان هایی که فشار بالای آب مصرفی مورد نیاز باشد و همچنین مجتمع مسکونی، بیمارستان ها، مجموعه های ورزشی و…کاربرد دارد و بر اساس تعداد طبقات و واحدها و میزان هِد و دبی مورد نیاز سیستم آنها طراحی و محاسبه می شود. بوستر پمپ‌ها ، مجموعه های صنعتی هستند که با ترکیب موازی 2 و یا تعداد بیشتری از پمپها ، باعث افزایش عملکرد تک پمپ ها می شوند. هد بوستر پمپ همان هد هر یک از پمپ ها بوده و دبی ، مجموع دبی های هریک از پمپ ها می باشد. بوستر پمپ ها بر اساس نوع کاربری آنها در مکان های مختلفی استفاده می شوند.مانند: مکان های ورزشی، کارخانجات ها،مجتمع های مسکونی، جهت اطفاء حریق در سیستم آتشنشانی، سالن های تفریحی و… استفاده می شوند.

بوستر پمپ آبرسانی لوارا بوستر پمپ آبرسانی لوارا

بوستر پمپ های آب از نظر کنترل فشار آب به چند رده تقسیم شده اند: بوستر پمپ های آب دور ثابت، بوستر پمپ های آب دور متغیر، بوستر پمپ های آتش نشانی،آبیاری و بوستر دیزل پمپ.بوستر پمپ های دور ثابت نوع های مختلف تک پمپه، دو یا چند پمپه با جاکی پمپ و یا بدون جاکی پمپ ساخته میشوند. اما از لحاظ ولتاژ برق مصرفی بوستر پمپ تک فاز دور ثابت 220 ولت و سه فاز 380 ولت و یا ترکیبی از این دو می باشد.

شباهت پمپ و بوستر پمپ

بوستر پمپ یکی از انواع پمپ ها محسوب می شود. به همین خاطر دارای ماهیتی یکسان با پمپ هاست. موارد زیر نمونه هایی از تشابه این پمپ ها به هم می باشد:

هدف اصلی استفاده از هر دو پمپ، افزایش فشار آب در مدار هاست .

پمپ و بوستر پمپ هردو قابلیت اتصال به کلید اتوماتیک را دارند. از این طریق هر دو، به صورت خودکار خاموش یا روشن می شوند. این مورد به روش دستی نیز قابل تنظیم می باشد.

بوستر پمپ دور ثابت

در بوستر پمپ دور ثابت با به کارگیری پرشر سوئیچ، الکتروپمپ های تجهیز به صورت نوبتی فرمان می گیرند تا بر اساس نیاز خطوط لوله و افت فشار کار کنند. در این نوع بوستر، هر کدام از پمپ ها نیم بار اختلاف فشار با یکدیگر دارند تا با ین شاخصه بتوانند دبی و فشار مدار را در مناسب ترین حالت تامین کنند. در این مدل، از چند منبع دیافراگمی با ظرفیت های خاص استفاده می شود. مزیت بزرگ بوستر پمپ دور ثابت آبرسانی، رسیدن به بیشترین راندمان در کوتاه ترین زمان می باشد. از این نوع بوستر پمپ ها بیشتر در سیستم های آبیاری فرودگاه ها و بیمارستان ها استفاده می شود.

بوستر پمپ دور متغیر

از پمپ های دور متغیر برای فضا هایی که نمی توان مدیریت جامعی برای سطح دبی آب در نظر گرفت، استفاده می شود. می توان ساختمان های مسکونی را مثال زد که یک الگوی از پیش تعیین شده برای مصرف آب وجود ندارند. بنابراین لازم است سیستم های مشابه آنها در شرایط متغیر قرار بگیرند. این سیستم می تواند بر حسب نیاز ساکنین تعدادی از پمپ ها را خرج یا به سیستم وارد کند

چه زمانی از بوستر پمپ استفاده کنیم؟

اگر می خواهید باغ خود را آبیاری کنید، یک بوستر پمپ برای شما مناسب ترین خواهد بود: به عنوان مثال، در ترکیب با یک سمپاش دستی. به محض رها کردن دسته، پمپ خاموش می شود. البته می توانید پروانه یا آبپاش را نیز به آن وصل کنید. اگر از آب باران در خانه خود استفاده می کنید، به عنوان مثال برای توالت یا ماشین لباسشویی، بوستر پمپ مناسب ترین است زیرا به طور خودکار مقادیر نسبتا کمی آب را تامین می کند. بوستر پمپ همچنین برای این وسایل باید به طور خودکار روشن و خاموش شود.

طبقه بندی بر اساس تقسیم مورد

بوستر پمپ های فولادی ضد زنگ را نیز می توان بر اساس تقسیم کیس دسته بندی کرد. دو طبقه بندی عمده در این مورد وجود دارد تقسیم محوری و تقسیم شعاعی. در مورد بوستر پمپ های اسپلیت محوری، محفظه حلزونی به صورت محوری شکافته می شود. خط شکافی که در آن محفظه پمپ جدا می شود، اتفاقاً خط مرکزی شفت است. آنها معمولاً به صورت افقی نصب می شوند. این به این دلیل است که از این طریق نگهداری و نصب آنها آسان است.

نتیجه

در مورد بوستر پمپ سانتریفیوژ چند مرحله ای شعاعی، بدنه پمپ بر اساس شعاعی تقسیم می شود. شکاف پوشش حلزونی عمود بر خط مرکزی شفت قرار دارد. جدای از این، این بوستر پمپ ها را می توان بر اساس طراحی پروانه به دو مکنده و تک مکش تقسیم کرد. پمپ های تک مکش دارای یک پروانه تک مکش هستند که به سیال اجازه می دهد فقط از یک طرف وارد پره ها شود. طراحی این بوستر پمپ ها ساده است. با این حال، پروانه، در این مورد، عدم تعادل بالاتری در رانش محوری دارد.

انواع پمپ ها در بوستر پمپ از جهت کارکرد

پمپ اصلی: این پمپ فشار و دبی لازم کل سیستم را تامین می کند.

پمپ پیشرو ( ژاکی): در فضاهایی که بوستر پمپ بزرگی با دبی بالا نصب شده باشد.در زمان های خاصی برای صرفه جویی و کاهش استهلاک پمپ در زمانی که دبی کمتری مصرف می شود پمپ کوچکتری با دبی کمتر تهیه و نصب می کنند که به ان پمپ پیشرو می گویند.

پمپ رزرو: در جاهایی که آبرسانی بسیار ضروری و لازم است و هیچ گاه نباید در امر آبرسانی اختلال ایجاد شود یک پمپ را روی بوستر پمپ نصب می کنند تا در صورت بروز مشکل این پمپ رزرو وارد سیستم شود.

بوستر پمپ خانگی:

بوستر پمپ خانگی یکی از پرمصرف ‌ترین و پرکاربردترین بوستر پمپ ها هستند. وسیله ای که چندین پمپ در آن به صورت موازی کنار هم قرار گرفته تا انتقال آب بهتر و سریعتر انجام شود از بوستر پمپ های خانگی برای افزایش فشار آب در آپارتمان ها، ویلا، مجتمع های مسکونی بزرگ استفاده میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://naabzist.net مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 69
  • بازدید کلی : 2127
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی